WYPRAWA NA BAŁKANY

W dniu 14 .06. 2016r. grupa 33 osób że SEiRP Koła Nr 1 w Zielonej Góry ,wyruszyło na podbój Bałkanów. W drodze wpadliśmy na nocleg do Zagrzebia. Celem była Czarnogóra najmniejsze państwo byłej Jugosławii-dzikie piękno przyrody, tutaj można poczuć smak kotła bałkańskiego. Zamieszkaliśmy w pięknej Budvie,miasto które przyciąga turystów z wielu krajów.

Wycieczka do starożytnego Kotoru z przejazdem nad-Zatoką Kotorską,miasto ujęło nas swoim pięknym położeniem,uliczkami,kafejkami,kościołami,zwiedzaną Katedrą św.Trifona.W drodze rzut oka na wyspę Sveti Stefana gdzie w innym dniu i tam zawitaliśmy.Zwiedziliśmy też Park Narodowy z Jeziorem Szkoderskim. Rejs po jeziorze dostarczył nam pięknych wrażeń a chętni skorzystali z kąpieli na środku jeziora a tyle kwiatów onufarów nigdy nie widzieliśmy.

Piękna wycieczka trwa dalej-jedziemy do Starego Baru ,który jest jednym wielkim muzeum,bramy,kościoły,wieża zegarowa,pałac Biskupów,stare drzewa 2000 oliwne,dawne łaźnie tureckie.Miejsce na miasto wybrali Rzymianie którzy docenili widoki i położenie.

Czas na wycieczkę do Albanii w planie miasto Szkodra drugie co do wielkości miasto tego kraju,widzieliśmy antyczną Twierdzę Rozafa,  do małego miasteczka Kruja zwana albańskim Krakowem.Albania jest biednym krajem ale z możliwością rozwoju i to już widać,ma wspaniały klimat ,co pozwala postawić na turystykę.

Czas w Czarnogórze dobiega końca a mamy do zobaczenia piękny Dubrownik  zwanego  „Perłą Adratyku” miasto jest na liście UNESCO zobaczyliśmy Klasztor Franciszkanów że słynną apteką,Pałac Sponza,Dwór Ksiązęcy,Mury Miejskie.Jedziemy do Trogiru tutaj miasto o bardzo urokliwe o greckim rodowodzie,,tutaj zwiedzamy pałac rodziny Cipko,budynek Rady Miejskiej,kościół św, Lowro…Po noclegu w okolicach Zadaru,został do krótkiego zwiedzenia centrum Wiednia,gdzie w koło są muzea i teatry,ale tutaj wypada przyjechać w innym planie wycieczek…Na plażowanie mieliśmy mało czasu,ale warto było zobaczyć tak ciekawe i piękne miejsca.. Do Zielonej Góry wróciliśmy 23.06 2016r. nad ranem,bardzo zmęczeni ale w głowie już, co jeszcze warto zobaczyć na następnej wyciecze.